Comunicación de moda e inteligencia artificial: El caso de Neural Fashion AI
Contenido principal del artículo
Resumen
Detalles del artículo
Esta obra está bajo una licencia internacional Creative Commons Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0.
Authorship: The list of authors signing must include only those people who have contributed intellectually to the development of the work. Collaboration in the collection of data is not, by itself, a sufficient criterion of authorship. "Universitas" declines any responsibility for possible conflicts arising from the authorship of the works that are published.Copyright: The Salesian Polytechnic University preserves the copyrights of the published articles, and favors and allows their reuse under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Ecuador license. They may be copied, used, disseminated, transmitted and publicly displayed, provided that: i) the authorship and the original source of their publication (journal, editorial and work URL) are cited; (Ii) are not used for commercial purposes; Iii) mention the existence and specifications of this license.
Referencias
Acal Díaz, I. (2015): Metodologías para el análisis de la imagen fija en los documentos publicitarios: revisión y aplicaciones. Revista General de Información y Documentación, 27(2), 529-545. Universidad Complutense Madrid.
Amed, I., Berg, A., Balchandani, A., André, S., Devillard, S., Straub, M., Rölkens, F., Grunberg, J., Kersnar, J. y Crump, H. (2023). The State of Fashion 2023. https://bit.ly/46LbMVS
Argyrou, G. Dimitriou, A., Lymperaiou, M., Filandrianos, G., Stamou, G. (2024). automatic generation of fashion images using prompting in generative machine learning models. Ed. Ithaca
Booth, B., Donohew, J. Wlezien, C. y Wu, W. (2024). La IA generativa impulsa el diseño creativo de productos físicos, pero no es una varita mágica. https://mck.co/4fEq2UD
Casarotto, C. (2022): Influencers de IA: ¿cuál es su rol en el marketing digital. https://bit.ly/3YI4ZKL
Centeno Franco, A. (2019). Deep Learning. (Trabajo de Fin de Grado, Doble Grado Matemáticas y Estadística). Universidad de Sevilla.
Esteban, F. (2024). Las influencers creadas por IA triunfan. Business Insider. https://bit.ly/4fzi7Yy
Gallardo Lorenzo, M. (2023). Inteligencia artificial en la industria de la moda: posibles aplicaciones en empresas minoristas. Universidad de A Coruña, Facultade de Humanidades e Documentación.
Giri, C., Jain, S., Zeng, X. y Bruniaux, P. (2019). A detailed review of artificial intelligence applied in the fashion and apparel industry. IEEE Access, 7, 95376-95396.
Gobierno de España. (2023). ¿Qué es inteligencia artificial (IA)? Plan de Recuperación, Transformación y Resiliencia. https://bit.ly/4cxSd4K
Huh, J. y Malthouse, E. (2020). Advancing computational advertising: conceptualization of the field and future directions. Journal of Advertising, 49(4), 367-376. https://doi.org/10.1080/00913367.2020.1795759
Jin, B.E. y Shin, D. C. (2021). The power of 4th industrial revolution in the fashion industry: what, why, and how has the industry changed? Fash Text, 8(31) https://doi.org/10.1186/s40691-021-00259-4
Lee, Y. K. (2022). How complex systems get engaged in fashion design creation: Using artificial intelligence. Thinking Skills and Creativity, 46, 101137. https://doi.org/10.1016/j.tsc.2022.101137
Luce, L. (2018). Artificial intelligence for fashion: How AI is revolutionizing the fashion industry. Apress.
Morales, L. (2023). IA tradicional vs generativa: Guía práctica para la IA.Linkedin.com. https://bit.ly/4clM23F
Morris, T. y Edges, T. (2024). The new age of Gen Z: Unmasking the real lives of young adults. GWI. https://bit.ly/3YGac5C
Oliveras Castillo, C. (2024). Zalando ensaya su tecnología en España: introduce IA para reducir las devoluciones. Modaes. https://bit.ly/3AmYzXr
Polo Mignani, J. D. (2024). Inteligencia artificial en la moda: Predecir tendencias y personalizar la experiencia de compra. Muy Interesante. https://bit.ly/4fVsCWz
Russell, S. y Norvig, P. (2010). Inteligencia Artificial: un enfoque moderno (3ª ed.). Pearson Educación.
Saponaro, M., Le Gal, D., Gao, M., Guisiano, M. y Maniere, I. C. (2018, December). Challenges and opportunities of artificial intelligence in the fashion world. In 2018 international conference on intelligent and innovative computing applications (ICONIC) (pp. 1-5). IEEE.
Turing, A. (1950). Maquinaria computacional e inteligencia (C. Fuentes Barassi, trad.). Universidad de Chile.
The Black Box Lab (2022). Machine Learning: diferencias entre algoritmos de clasificación y regresión. https://bit.ly/3X3umVY